טיול שבועי עם קובי פינקלר • ירושלים של פארקים

    קובי פינקלר 1 Comment on טיול שבועי עם קובי פינקלר • ירושלים של פארקים
    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "ירושלים, הרים סביב לה", שר משורר ספר תהילים על הריה ונופיה של בירת ישראל. אבל, כמו ש"לכל שבת יש גם מוצאי שבת", כך לכל הר וגבעה נישאים יותר וגבוהים פחות, יש עמק משלהם. גיא, נחל שזורם בו נחל אכזב או איתן, מאגר לאיסוף מי הנגר העילי והרבה בריכות מים.

    פארק ירושלים, שאליו אנו שמים פעמינו, משלב את מה שמצוי מתחת להר, בעמק: נחל, בריכות מים, טרסות ועוד. הפארק, מורכב למעשה ,מארבעה פארקים משניים היוצרים יחד ריאה ירוקה ומרעננת סביב לעיר הקודש וההוד.

    לא רק הוד קדומים לה לירושלים, גם הוד והדר בנופיה, שביליה, בריכותיה הטבעיות ומדרונות הטרסות ועליהם עצי צפצפה, קטלב ועצי שבעת המינים. יבחר כל אחד את הפארק הראוי לו. אנחנו נמליץ "טובים השניים מן האחד והביקור המרובע עולה על כולם".

    תחילה לפארק עמק רפאים השוכן בין שכונות מלחה, גבעת משואה, והמושבים אורה ועמינדב מצפון ובין מורדות גילה מדרום. פארק שכולו שופע מעיינות, כמו עין לבן, עין אל-ח'ניה, מדרגות חקלאיות ואתרים לבילוי עם ערך מוסף, כמו גן החיות התנכ"י והמוזיאון הפעיל עין יעל.

    תחילת המסלול מתחנת הרכבת או מהחניון הסמוך לה.

    בצמוד לחניון, יער קק"ל ובו מתקני נופש, מסלול טיול ברזיות ושולחנות.

    נרד לערוץ הנחל. לאורך הערוץ, מסלול אופניים ומסלול להולכי רגל. אחרי 1.5 ק"מ נגיע לגשר המוביל אותנו לגן החיות התנכ"י (אליו נגיע בהמשך). נפנה ימינה ולפני שנמשיך קחו פסק זמן במתקני הספורט האתגרי שהוקמו במקום. משם נעשה דרכנו חזרה בשביל העילי בחזרה לחניון המכוניות.

    הרבה השקעה , ניבטת מכל פינה. השילוט על בעלי החיים הנמצאים בפארק, שבילי אופניים, שבילי הולכי רגל והרבה מוקדי פנאי ונופש.

    מכאן שתי אפשרויות בידינו. אפשרות אחת להמשיך בנסיעה לאורך הכביש לעין ח'ניה. אפשרות שניה, לחזור לכלי הרכב, לללכת או לנסוע עד לחניית גן החיות התנכ"י, להמשיך ברגל עד "עין לבן" ( עוד אחד מהמעיינות הרבים באזור) ולחזור באותו השביל לחניה ולגן החיות.

    גן החיות התנכ"י

    תשכחו מכל מה שהכרתם על גני חיות. זה משהו אחר לחלוטין. על כל דבר חשבו כאן. הדרכות והאכלות קבועות, מים צוננים, פינות קירור וספסלי ישיבה, פסוקי תנ"ך ויחס אישי לכל מבקר.

    גן החיות

    בכל פינה, אזור אחר. השטח האפריקאי, השטח האוסטרלי, גורי האריות ( אנחנו הרי בארץ יהודה..) ועוד. כל חצי שעה פעילות אחרת. המלצה. כרטיס מנוי משפחתי יוזיל לכם מאד את הביקורים.

    בחרתם באפשרות השניה? נוסעים בכביש לפי השילוט לכיוון הוואלאג'ה ועין יעל. פונים ימינה בכיכר בסוף הירידה לכביש 385, ואחרי שעוברים את המחסום , ממשיכים בנסיעה עוד כ 1.6 ק"מ שם נכנסים לתוך שביל עפר עד למגרש החניה הקטן של עין אל ח'ניה.

    מים זורמים, צלולים וקרירים כל השנה ( כמה מתאים עכשיו לקיץ.. ), בריכת אגירה שעומקה ש2.5 מטרים (הכניסה על אחריותכם), עצי תאנה, שיחזור של האתר הארכיאולוגי והרבה אויר הרים צלול וטוב.

    חלק נוסף של פארק ירושלים הוא עמק מוצא. פסיפס מיוחד של נופים מגוונים, לצד מים חיים, מהווה גם זירה להימצאותם של בע"ח שונים כמו צבאים, תנים, צבועים, דורבנים ומגוון ציפורים מיוחדות. שמוליק יידוב, רכז הקהילה של הפארק , ממליץ להגיע לכאן בשעות אחר הצהרים המאוחרות. חוויה של ממש הוא מבטיח לנו.

    שביל

    בצדו האחר של עמק מוצא, עמק הארזים ועינות תלם .

    מעבר לצד הטבעי של הפארק, הוקמו בו לאחרונה פינות משחקים מאבן.

    זוכרים את משחקי הילדות? משחקי קופסא, חמש אבנים, דומינו ועוד? גן משחקים גדולים מאבן מוציא את משחקי הקופסה הביתיים והישנים אל הגן, הטבע והנוף בשטחי פארק ירושלים.

    את לוחות המשחק ועמדות הבודדים מלווים איורים וטקסטים המעשירים את המידע על המקום – החי והצומח ומשפטים המאפיינים את הסביבה ואת הפארק.

    פארק רפאים

    בגן, מסלול באורך כ 900- מטר, המוגדר באמצעות 35 בולדרים מסומנים, המשמשים כמעיין סימני דרך, מקיפים את הגן, ועוברים דרך המעיין וקטע הנחל. על כל אבן מופיעה שאלה שתשובתה מובילה לשאלה הבאה. כעין שרשרת תוכן מעגלית ללא נקודת התחלה וסוף.

    הבטחנו ארבעה פארקים משניים? אז הבטחנו ואנו מקיימים. הפארק האחרון בסדרה המרתקת הזו הינו פארק נחל צופים המשתרע על שטח של כ- 600 דונם, בין שכונות רמת שלמה רמת אשכול וסנהדריה המורחבת. מסלולים להליכה ולאופניים, מתקני משחק, פינות מוצלות עם שולחנות פיקניק ומתקני שתייה.

    והיכן אוכלים?

    "תרנו" הפעם כמאמר פרשת השבוע אחר מסעדה חלבית צמחונית ואוירה של פעם.

    בסמטת משיח בורוכוף, בלב שכונת "אבן ישראל" הוותיקה והציורית ובכניסה לשוק "מחנה יהודה" ממוקמת מסעדת "נגילה". לצד סלטים מיוחדים וטריים, פסטות ותבשילים ביתיים, תמצאו גם תפריט שלם לצמחוניים וטבעונים.

    על התפריט המפנק אמונה הגננת לשעבר גילה, כיום בעלת המקום. לצידה הבת שללא כל ניסיון מוקדם עושה את הבלתי יאומן. אוכל נפלא, יצירת אומנות של ממש והכל משווקי השוק הסמוך. הכל טרי ומוכן במקום. תוסיפו לכך את בית אבן היפיפה, המאפיין את כל הבתים בסביבתה, וקיבלנו חוויה ייחודית נעימה ומזמינה.

    יושבים בין כותלי המסעדה או סביב לעצי זית אל מול חצר שקטה נעימה וציורית.

    ירושלים, לא רק של נחושת ואור וזהב. הרבה טבע, אויר ואנשים חברו להם יחדיו ליצירה מושלמת לימי הקיץ.נגילה



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בס"ד
      אודה לך מאד באם תוכל לשלוח לי את המייל שלך זקוקה לעזרתך
      המון המון תודה